ّ
خانه » مقالات » تأملی در باب رسانه و جنگ هوشمند/ دلی که غیب‌نمای است و جام‌جم دارد

تأملی در باب رسانه و جنگ هوشمند/ دلی که غیب‌نمای است و جام‌جم دارد
وبلاگ

نویسنده: محسن سوهانی

چکیده:

امروز در هیاهوی این میدان جنگ هم چنان سینما و تلویزیون با کارکردهای ویژه ی تصویرسازی، روایت گری و سرگرم کنندگی خود از طریق نفوذ نرم افزاری در قلب ها و اذهان مردم و تأثیرگذاری هدفمند بر هویت، ارزش ها و باورها و از همه مهم تر تأثیر بر ادراکات آنان به منظور اقناع و همراه سازی، تغییر محاسبات و ترجیحات و جلب رضایتشان برای گفتمات پذیری اثرگذارترین ابزار هستند. هر چند که نباید کارکرد بستر مهم فضای مجازی را فراموش کرد، آن هم در شرایطی که اساس قدرت هوشمند بر هم افزایی کلیه ی ابزارهای ممکن استوار است بنابر این در میدان شطرنج جنگ هوشمند، و در ستیز سناریوهای آینده پژوهانه ی قدرت ها برای دست یابی به اهداف استراتژیک، مهره ی رسانه های تصویری هم چنان حرف اول را می زند. گفتمان انقلاب باید در چهارچوب تعریف کلی رهبر فرزانه ی ایران از تمدن سازی نوین اسلامی، به صورت یک سناریوی دقیق آینده پژوهانه با ذکر جزئیات مختلف به ویژه جنبه های عینی و سبک زندگی تدوین و در قالب یک چشم انداز راهبردی پیش روی کلیه ی دستگاه ها و نهادهای اجرایی قرار گیرد. رفع آسیب ها و طلوع درخشان گفتمان انقلاب ایران اسلامی در آسمان جهان حاصل نخواهد شد مگر به پشتوانه ی نیروی انسانی متعال.

دیدگاه شما

نظر شما پس از تایید مدیریت درج خواهد شد.

  • اطلاعات مطلب
  • تاریخ انتشار : 30 بهمن 1401
  • بازدید : 8 بازدید
  • تعداد نظرات : بدون نظر
  • نویسنده : روابط عمومی
  • دسته: مقالات
    preloader